‘100% tevreden met de Refit van onze Seven Stones’
De tien jaar oude sloep Seven Stones kreeg in april vorig jaar nieuwe eigenaren. Een ondernemersechtpaar zag in het karakteristieke vaartuig het ideale verblijf om hun vrije tijd in door te brengen. Maar voor het grote genieten kon beginnen, mocht Bonsink Aquaservice eerst een flinke refit uitvoeren.
“15 jaar geleden behaalde ik mijn vaarbewijzen om ook in kustwateren te mogen varen. Een wens, die uit onze achtergrond voortkomt. Zowel mijn vader als schoonvader hebben een maritiem verleden. Destijds al zagen wij onszelf op onze eigen sloep Nederland ontdekken vanaf de waterkant. Maar vanwege de drukte van onze zaak en onze wens om het een en ander van de wereld te zien, kwam het maar niet tot de aanschaf van onze eigen boot.”
Stockholm als inspiratie
“Tot we vorig jaar april in Friesland een sloep ontdekten, die we tot Seven Stones omdoopten. Een symbolische naam, waarvan we ooit in Stockholm beslisten dat ons vaartuig zo moest gaan heten. Daar kwamen we in een winkel met nautische antieke spullen een schilderijtje tegen van een lichtschip met de naam Seven Stones. Dit schip lag 24 km WNW van Land’s End, Cornwall. Het waarschuwde zeevaarders voor de zeven rotsen daar.”
“De sloep die we kochten had een viercilinder Vetus Diesel-motor van 33 pk. En omdat ik wist dat Bonsink Aquaservice Vetus-dealer is, schakelde ik hen in voor een onderhoudsbeurt op locatie aan onze motor. Tijdens die onderhoudsbeurt kregen wij de nodige gebruiksinstructies mee van de monteur. We raakten aan de praat over onze sloep en uiteraard vroeg ik hem naar de staat van de boot. Zo kwam ik erachter dat Bonsink de nodige refit-mogelijkheden aan kon bieden.”
Heldere en overzichtelijke offertes
“Ik ben toen na afloop van het vaarseizoen naar Zwartsluis gevaren om de boot door Bonsink Aquaservice in de winterstalling te laten plaatsen. Toen hebben we meteen de refit-mogelijkheden besproken. Daar kwamen heldere en overzichtelijk offertes uit voort. En een eerlijk advies over welke refit-werkzaamheden het belangrijkst waren en welke we nog in later stadium konden doen. Rekening houdend met kostenspreiding, gezien ons beschikbare budget.”
“Deze winter vond de refit plaats in hun loods. Een grondige mag ik wel zeggen. Bonsink installeerde twee camera’s en een navigatiesysteem van Raymarine, behandelde het onderwaterschip volledig door er een tweecomponentensysteem van anti-fouling en anoden op aan te brengen en polijstte de boot. Daarnaast zetten ze onze sloep opnieuw in de wax, voorzagen ze de spiegel van een nieuw roestvrijstalen zwemplateau met teakhouten latinleg, zetten ze al het houtwerk met veertien (!) lagen in de lak en plaatsten ze een biminitop.”
Vrijheid en zekerheid op het water
“En dan heb ik de meest ingrijpende verandering nog niet eens genoemd: de plaatsing van een nieuw inbouwtoilet. Daardoor ervaren we nu nog meer vrijheid. En omdat ze ook alle technische installaties een onderhoudsbeurt gaven, en daarbij enkele storingen verhielpen, ervaren we naast vrijheid nu ook zekerheid op het water dankzij het vakmanschap van Bonsink.”
“We zijn echt 100% tevreden over het eindresultaat. We hebben een rem op de afschrijving gezet, aangezien onze Seven Stones er echt weer als nieuw uitziet. Maar ja, de lak is dan ook aangebracht door een jachtschilder, die altijd miljoenenjachten spoot! Voor mij is dat illustratief voor het vakmanschap van Bonsink Aquaservice. Een leuke club mensen, die keihard hun best doen om klanten tevreden te stellen. Al hun werkzaamheden hebben een aanzienlijke meerwaarde voor onze sloep opgeleverd. Het schip ziet er weer als nieuw uit.”
Fijne klantrelatie opgebouwd
“Naast het eindresultaat zijn we ook heel blij met de manier waarop dat gerealiseerd is. De offertes waren tot in detail uitgewerkt, waardoor we precies wisten waar we aan toe waren. Afspraak is daarbij ook echt afspraak gebleven. Wat ik daarnaast belangrijk vind is het sociale aspect. In korte tijd hebben we een fijne relatie met de mensen van Bonsink Aquaservice opgebouwd. Mede dankzij de goede communicatie. Welke vraag we ook hadden, er volgde altijd een adequaat antwoord. Echt, ik kan Bonsink Aquaservice iedereen aanraden.”